onsdag, februari 01, 2012

Kära tid

Ja, kära tid. Det är ett sådant där husmorsuttryck som jag ofta tar till när livet bjuder på lite för många prövningar. Och kära tid vad jag har haft fullt upp de senaste dagarna!

Igår satt jag med ännu ett projekt som behövde förbättras och fixas till. Då kommer min lilla katt och gnäller på ett ovanligt ömkligt sätt. Då ser jag till min stora fasa att hon är sårig i öronen! Nej! Jag har verkligen inte tid att ta hand om henne också...!

Men vänta nu, stopp och belägg! skrek min inre ordningspolis. Vad tusan är viktigare än dina nära och käras hälsa? Och så sant som det var sagt kastade jag alla projekt åt sidan, ringde veterinären och fick först imorse åka i illfart till mottagningen. Där pillades det och trycktes, det frågades och måttades och vägdes. Och tillslut konstaterades det att vår lilla tjej har fått en allergisk reaktion - på det svindyra kattschampot som vi köpt för att tvätta bort förra månadens antibiotikakur som hon hade i hela pälsen! Suck. Det var bara att säga tack för räkningen och sedan skynda hem till jobbet igen.

Ja kära tid. Nu mår hon tack och lov bättre. Och jag har faktiskt fått en hel del jobb gjort idag också. Efektivare dag får man leta efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar