måndag, februari 20, 2012

En sådan där dag

Herregud, den här dagen...

Katten har varit dålig. Datorn har dött. Mobilen har krånglat. En sommarjobbschef återkom och sa tack för ansökan - av någon anledning hade hon bifogat "mitt personliga brev": ett skitdåligt brev från någon (jag vill inte skriva namnet...) som var bosatt på Åland och pluggade svenska på distans (!)

När jag sitter och ska spara ett viktigt dokument kan jag inte hitta mitt usb - mitt viktigaste usb där jag har sparat mitt bokmanus, mina fakturor och alla mina gamla noveller! Jag måste ha glömt det på biblioteket!

Maken har haft en usel dag på jobbet. Mjölken är slut och när jag ska gå ner med tvätten så ser jag detta:


Så, vad gör man? Jo man tar ett steg tillbaka, andas och tänker. Omaka strumpor är bara att skratta åt. Biblioteket hade hittat mitt usb, så det kan jag hämta imorgon. Sommarjobbschefen har jag mailat och frågat om det blev fel med bifogningen? Den här dagen stryker vi ett streck över och nu bäddar vi ner oss med vår sjuka katt i soffan!
Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar