torsdag, februari 16, 2012

Upp som en sol...

Dagen började lugnt och sansat med att katten for upp på köksbordet, rev omkull min kaffemugg över den nytvättade duken, skenar iväg genom köket och ställer sig och tokjamar i hallen. Jag går efter henne och ser till min fasa att hon har fått sår i öronen. Igen. Det var bara att ringa veterinären, som inte hade tid förrän på måndag.

Lugn och fin början med andra ord. Det känns som att klockan är fyra, och då har den inte slagit nio än. Känner ni igen känslan?

Idag har jag tokmycket att göra. Jag hittade en annons som eftersökte frilansare igår, vilken jag givetvis nappade på direkt! Jag måste dock skutta ner till biblioteket och göra lite efterforskningar innan jag vågar säga vad det handlar om...
Jag ska även svara på ungefär 14038523 mail, leta personer till min artikelidé, ta hand om vår katt och sy i en knapp i Pers jacka. Han mutade mig med en semla om jag gjorde det, och det kan man ju inte tacka nej till!

Hoppas ni får en underbar dag därute!


Myskläder på och kaffet (det som fanns kvar) i muggen! I bakgrunden hägrar alla mina jobbrelaterade papper. Huh!

2 kommentarer:

  1. Oj då! Vilken start på dagen. Stackars lille katt :(
    Hoppas dock att resten av dagen blir bra. Du verkar ha flyt med frilanseriet minsann. Jag håller ögonen öppna om jag dyker på något som kan passa.
    kram

    SvaraRadera
  2. Emma: Ja jag lider med henne :( Men förhoppningsvis blir hon bättre när vi varit hos veterinären.
    Dagen blev kanon! Jag kämpar hårt med frilanset, och tack och lov ger det resulutat. Håll gärna ögonen öppna åt mig, jag är öppen för det mesta! :)
    Kram!

    SvaraRadera