fredag, februari 17, 2012

Jobbrea

Skynda och ansök!
Urvalsprocessen är redan påbörjad!
Jobbet tillsätts innan sista ansökningsdagen!

Och så var det det där med sommarjobb... Nu när jag frilansar vet jag inte alls hur jag ska ställa mig till det. Jag har blivit beviljad starta-eget-bidraget till augusti, så egentligen behöver jag inte söka något sommarjobb. Men det är å andra sidan ett bra sätt att få in en fot, ett sätt att knyta kontakter och utvecklas.

Min mentor hörde av sig och sa att om jag skulle söka sommarjobb, så var det hög tid att ta tag i det nu! De flesta mediejobb tillsätts innan mars! Med de orden kastade jag mig genast ut i annonsträsket igen och har nu sett ovanstående utrop på flera ställen. Frågan är om den påskinade hetsen vilar på något rakt och riktigt, eller om det är ett sätt att locka till sig folk? Ett sätt att skapa efterfrågan på något som folk inte visste att de ville göra? Kort sagt: något som klädbutikerna listat ut för länge sedan.

Givetvis vågar jag inte chansa; jag har nu skrivit två kanonansökningar och skickat in till två olika jobb som jag verkligen vill ha. Nu är det bara att hålla tummarna; i bästa fall slutar det med ett avundsvärt reafynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar