tisdag, januari 31, 2012

Dagens planer

Imorn ska jag få någonting gjort! Så tänkte jag igår kväll när jag gick och lade mig: Imorn ska jag spruta ut idéer, jag ska hänföra vartenda förlag och tidning med mina briljanta förslag och jag ska inte surfa på nätet en endaste gång!

Imorse vaknade jag av att jag nästan ramlade ur sängen; jag upptäckte snart att maken slet hårt i lakanet. Det är ett ganska bryskt sätt att vakna på, inte minst eftersom jag inte förstod vad han höll på med 06.30 på morgonen.
- Tvätten, stönade han. Jag måste ner med tvätten.
Jaha, det var bara att rulla ur sängen med andra ord. Maken släpade ner en monstertvätt från helvete (alla julgardiner, dukar och överkast gjorde sitt), och kvar blev jag, fullständigt morgonförvirrad.

Dagen må inte ha börjat som jag hade tänkt, men jag har fortfarande ambitionen att göra något vettigt idag. Ikväll ska jag hur som helst på middagsmöte med förlaget, så vad jag än gör idag, kommer dagen avslutas på ett vettigt sätt.


Så här vill jag jobba idag; jonglera eld till allas stora beundran... För övrigt är det här en bild från vår smekmånad i Thailand. Det skulle inte sitta fel med en sådan semester igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar