måndag, februari 06, 2012

Ett klipp

Idag har det varit fullt upp. Jag har spenderat många timmar åt det inte så rogivande ämnet fakturering. Vilket system är bäst? Ska man köpa ett som även hanterar bokföring? Eller är det mest ekonomiskt att skriva sina egna fakturor i Excell? Men hur gör man det? Och vad händer om jag gör fel?

Alla de här frågorna, och fler, har jag brottats med idag. Imorgon ska jag tack och lov träffa min mentor, som med största sannolikhet kan räta ut mina förvirrande frågetecken.

Idag har jag även varit på möte med den där tidningen som jag verkligen ville skriva för. Och det gick tokbra! Jag sålde genast in en idé med text och bild som de vill ha senast om en vecka. Det kommer förhoppningsvis gå galant, bara jag får tag på personen som ska intervjuas... Så fort det går i tryck lägger jag upp en bild på spektaklet här på bloggen!

Jag har glömt att berätta att jag gjorde ett redigt klipp i fredags. Det ser ni här:



Ett jättefint exemplar den tvådelade Jane Eyre av Charlotte Brontë. Charlotte är helt klart min favorit bland Brontë systrarna; bara någon nämner systern Emilys Svindlande höjder ryser jag av obehag! De här två fick jag för 5 riksdaler på en loppis. Det kallar jag ett klipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar