tisdag, februari 07, 2012

Andra andningen

Hjärtklappning, ångest och huvudvärk - ungefär så har jag mått idag.

Men när jag äntligen var klar över beslutet med faktureringssystemet, tog jag ett steg tillbaka och tittade på allt det som jag åstadkommit idag. Jag har rätat ut frågetecken kring debit, kredit och kontering. Jag har dammat av en hel massa bestämningar och ord i huvudkontoret, såsom faktureringsmetod/kontantmetod, mervärdesskatt och VAT-nummer. Jag har dessutom skrivit min första faktura, ringt otaliga gånger till Skatteverket och rett ut ett tiotal frågetecken med förlaget.

Att ta ett steg tillbaka, andas och se över det man faktiskt åstadkommit, är som att komma in i en andra andning för mig. Man har lagt det svåraste bakom sig och är nu redo för hemvändningen.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt och ta hand om min förkylde man. Vi ska krypa upp i soffan med en film och lite kladdkaka tror jag. Det förtjänar vi båda två efter den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar