måndag, februari 20, 2012

Manic Monday

Hittills idag har jag;

- Flängt iväg till veterinären med vår stackars katt. Inte nog med att hon blir åksjuk så fort hon åker bil, att bli klämd och petat på av en främmande kvinna (veterinär) är ju inte så roligt heller! De kom fram till att hon har en allergi, men de vet inte vad. Nu har vi fått piller med kortison som hon måste äta. Stackarn.

- Försökt inse att idén med semlorna nog måste ges upp. Jag har inte fått tag på någon som kan svara på vem som kom på Grodan, och deadline är snart utflugen. Synd, men jag tar igen det nästa år.

- Försökt hitta folk att intervjua till min nya, lite hemliga, idé. Det går sådär.

- Försökt lugna mina nerver över det här med sommarjobb. Herregud, kan de inte bara höra av sig idag? Det skulle vara så fint att höra ifrån någon, och i alla fall få lite boost.

Nu måste jag slänga mig in i jobbet igen. Det känns som en stressig dag idag.
Allt gott till er!


Pics: here

2 kommentarer:

  1. Det är som du säger: att vänta är värst.

    Men du, vi hoppas ju allra mest på att inte behöva sommarjobba. Att vi för en gångs skull jobbar flitigt under året så att vi faktiskt får ta semester. Det håller jag tummarna för. :)

    SvaraRadera
  2. Mia: Det har du helt rätt i! Det är ganska absurt... men det har inte ens slagit mig att jag kanske kan få semester i sommar. Men att söka sommarjobb kan inte skada; man kan alltid tacka nej om man skulle vilja ha semester ;)

    SvaraRadera