torsdag, februari 02, 2012

Att ruska av sig

Bekymmer, framsteg, uppförsbackar, ljusglimt, osäker...

Herregud, att arbeta frilans är att befinna sig i ett konstant tillstånd av ambivalens. Nu har jag skickat in en annan artikel och möts av ett ganska tvetydigt svar; respondenten har bara svarat på halva mailet. Kan jag då ta förgivet att de inte läst nederdelen av mailet, eller att de inte vill svara på den delen?

Min hjärna kan få överhettning av sådana saker. Det enda jag har insett hjälper mot förödande "jag-är-usel-tankar" i sådana situationer, är att helt enkelt välja att tänka det positiva alternativet. Han har självklart mycket att göra, självklart hinner han inte läsa hela mailet jag skickar!

Det är bara att ringa igen, maila ännu en gång och ruska av sig osäkerheten. Det värsta som kan hända är att de säger nej. Och som frilansare betyder det bara att en dörr stängs, och sju andra öppnas.


Det gäller bara att se möjligheten.

Pics: 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar