tisdag, februari 21, 2012

Sega framsteg

Idag har jag checkat av ett par samtal som jag bävat för, vilket är oerhört lättande! Dels har jag ringt Arbetarbladets nöjesavdelning och pratat med dem om sommarjobb. Det visade sig att det enda jobb som de skulle lägga ut var en vikarietjänst som nöjesredaktör - men att de ansåg att jag var en bra kandidat! Tjoho! Givetvis slängde jag iväg mitt CV på en gång.

Jag har även ringt till tidningen i Sundsvall där jag tidigare arbetat, och försökte sälja in ett par idéer. De tyckte om dem, men dessvärre hade de inte budget för det. Synd.

Förutom den lilla framgången med Arbetarbladet känns det inte som att jag har kommit så långt idag. Känner mig riktigt seg och virrig, vilket inte direkt underlättar mitt jobbflyt. Tur har jag i alla fall att det är fettisdag idag, och att jag har en dunderursäkt att stoppa i mig en härlig groda (ni vet?). Så ska jag försöka ruska av mig den här förkylningskänslan till imorgon.

Bjuder på en bild av finaste tjejen som tack och lov mår bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar