torsdag, februari 23, 2012

Växtvärk

Jag är en sådan person som satsar 300 % eller 50 %. Jag har väldigt svårt att lägga mig på en "lagom" nivå, där jag anstränger mig precis i nivå med vad som förväntas och efterfrågas. Oftast ger jag mycket mer. Detta utvecklar givetvis min potential på många sätt, exempelvis genom att jag provar åtaganden som är helt utanför min "comfort-zone". Jag utvecklas och växer, men ibland blir det för mycket.

Växtvärk kanske vi kan kalla det. Idag har jag växtvärk. Jag har ställt overkligt höga krav och måsten på mig själv, i en karriär som jag knappt vågade tro på för ett par månader sedan. Det har lett till att jag fruktar för minsta bakslag, att jag misstror min förmåga och klankar ner på mig själv så fort något går lite fel. Det är inte hälsosamt.

Så nu drar jag lite i handbromsen; inte hela vägen ner, men lite lagom så jag får en chans att andas igen. Det betyder inte att jag ger upp, det betyder bara att jag ser lite sundare på min tillvaro.

Så idag har jag vilat. Maken har städat hela lägenheten och avslöjar nu att han bjuda på en fika på stan i vårsolen. Bättre återhämtning får man nog leta efter!

1 kommentar:

  1. Det är bra att stanna upp ibland och bara andas... :)

    SvaraRadera