onsdag, februari 22, 2012

Hönan eller ägget?

När jag får en idé till en artikel ställer jag mig alltid frågan vem jag ska kontakta först; är det bäst att kontakta personen som ska intervjuas, eller är det bäst att börja med tidningen som ska köpa in artikeln? Om jag säljer in idén till en tidning så kanske det slutar med att personen som ska intervjuas tackar nej. Det ser inte bra ut gentemot tidningen. Om jag tvärtom kontaktar en person och frågar om de vill ställa upp på en intervju, varpå tidningen tackar nej, är det inte lika farligt. Men då står det troligen en person på sidan som är besviken och kanske ledsen över att inte få vara med i tidningen. Svårt!

Givetvis står jag i just ett sådant dilemma just nu; jag har äntligen hittat personer till en idé som jag spånat på i ett par veckor. Jag var helt säker på att någon tidning skulle vilja ha idén, men hittills har alla jag pratat med sagt att de gillar idén, men att de tyvärr inte har råd att ta in den. Så nu står jag här med en massa personer som är ivriga och villiga att ställa upp på intervju, men ingen tidning att luta mig mot!

Nåja, om ett par timmar ska jag på ett kvällsmöte med en kille som jag eventuellt ska intervjua för en helt annan idé. Oavsett om han tackar ja eller inte så blir det nog en trevlig fika i alla fall.


Pics: 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar