torsdag, februari 09, 2012

Jag vill, jag kan, jag ska!

Jag och min syster brukar skämta om att vi har en efterrättsmage; i den ryms alltid en liten efterrätt, oavsett hur proppmätt man är.

Jag tror att jag har något liknande i hjärnan, fast för inspiration. Oavsett hur mycket jobb jag har, hur mycket som händer i livet omkring mig, finns det alltid plats för en idé som kan skina ljus över tillvaron. Och den idén biter sig gärna fast, utvecklas, kräver utrymme och tid. Och tillslut sitter jag där; har ont i huvudet av återhållen energi eftersom jag inte genast får utlopp för denna fantastiska, världsomvälvande tanke. Precis som om jag smällt i mig en semla direkt efter en fantastisk varmrätt.

Jag tror att jag måste ta en springtur. Mötet med min mentor var enormt inspirerande, och det känns som att hjärnan när som helst kommer explodera av övertryck. En liten joggingtur brukar fixa till det hela.

Tjingeling!


Pics: 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar