fredag, februari 03, 2012

Galen

Jag arbetar väldigt mycket vid datorn. Inte så sällan sitter jag dessutom och väntar på ett viktigt mail från en viktig, eller potentiellt viktig, kund. Och så fort jag ser att jag fått ett nytt mail river jag upp mailsidan, hjärtat börjar dunka och jag stirrar hetsigt på sidan. Och vad ser jag, i nio fall av tio? Reklam. Reklam från Vistaprint, AdLibris eller något annat som jag är fullständigt ointresserad av. Skräppost och reklam kan verkligen göra mig galen!

Vad händer idag då? Idag jobbar jag halvdag; jag ska spendera tid åt att tänka ut nya artikelidéer och skriva lite på mitt manus. Manuset är mer eller mindre färdigskrivet, men det behövs enormt mycket redigering innan det är färdigt på riktigt. Och det krävs ett par särskilda redaktörsögon för att redigera sitt eget manus. Det är lätt att bli ordblind, ännu lättare att se det man vill se. Det krävs mycket energi och koncentration, och samtidigt är det det roligaste jag vet.


Pics: 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar