måndag, februari 13, 2012

Om att fira

Det verkar finnas en kraftig åsiktsreglering kring det här med att fira saker och ting, hos vissa människor. Enligt en del ska/bör man inte fira något förrän det hänt någonting GIGANTISKT! Men när är det? Hur länge ska jag vänta på det? Och vad är GIGANTISKT egentligen?

Jag brukar fira så fort jag gjort ett framsteg av något slag. Det spelar ingen roll om det handlar om att jag lyckats hålla en blomma vid liv längre än en månad, eller att jag sålt in en artikelidé. Jag älskar att fira, och det behöver inte handla om att ruinera sig på dyr champagne och ostron - det kan handla om något så härligt som att köpa en kaffe på stan, eller ligga i badkaret och läsa en god bok.

I helgen har jag och maken kommit fram till att vi ska fira! Idag har jag ju fått årets första artikel tryckt, och jag har dessutom skrivit och redigerat bilderna till min andra artikel! Om inte det är något att fira, då vet inte jag. Vad vi hittar på vet jag inte än, men det blir garanterat härligt!


Den där Marie visste hur man skulle fira hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar