torsdag, februari 02, 2012

Framsteg!

Det är en fantastisk känsla när ansträngningar äntligen belönas med framsteg. Nu har jag fått besked om att en artikel som jag kämpat med vad gäller såväl research som bildbearbetning, är klar för tryck! Det känns extra ljuvt eftersom det här är den första artikeln som jag sålt in helt själv - från idé, till text och bild! Det är väldigt stort för mig och firades igår med hembakt kladdkaka!

Ytterligare framsteg: jag älskar att pricka av "jobbiga" (dvs nervpirrande) samtal på förmiddagen; då känns eftermiddagen lättare och jag kan belöna mig med mindre ansträngande saker. Nyss ringde jag exempelvis till en tidning som jag verkligen vill skriva för, och lyckades boka ett möte med chefsredaktören nu på måndag! Kanon! Nästa vecka ska jag även ta en fika med min mentor vilket alltid är lika trevlig och inspirerande.

Andra framsteg är att vår stackars katt mår bättre; hon går omkring och ser ömklig ut, och inte blir det bättre av att hon har en plasttratt över huvudet. Stackarn. Men öronen ser redan bättre ut och även om veterinärräkningen var gräslig så är hennes hälsa värd vartenda öre.



Vår fintjej för ett par dagar sedan. Gosig och kry och inte ett bekymmer i världen...


Vår fintjej idag. Inte lika glad som i vanliga fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar