fredag, januari 27, 2012

Skönaste känslan

Det är ingen vacker syn när jag joggar. Jag hostar och flåsar, spottar slem och blåser snor till höger och vänster. Mössan halkar ner, vantarna åker av och på och benen flänger säkert hit och dit.

Men vet ni vad, jag joggar inte för att se snygg ut. Jag köper sällan nya träningskläder, för jag struntar fullständigt i hur moderiktig jag är ute i spåret. Det viktigaste för mig är att kläderna sitter där de ska. Om folk tycker att kläderna är fina eller inte, spelar ingen roll.

Jag tränar för att det är förbaskat skönt. Jag tränar för att jag har kommit på att det är det bästa sättet att bli av med stress, göra sig av med negativa tankar och komma på nya idéer. Det är vad som har drivit mig att jogga 2-3 ggr i veckan i flera år nu. Att jag flåsar och blåser snor, det får folk stå ut med, precis som de får stå ut med att jag slänger upp näven i vädret och ropar YES! när jag äntligen har sprungit färdigt. Jag gör det för att det känns bra!


Så här ser jag ut, direkt efter springturen. Jag är lite skakig direkt efter träningen, och därför blev bilden oskarp, haha.


Det här är mina träningsredskap. Skorna är så slitna att de gått hål, och då har jag bara haft dem i strax över ett år. Färghinken, då, kanske ni undrar? Det är min hantel. Varför köpa dyra hantlar när man lika gärna kan använda en hink full med färg? Vad den väger har jag ingen aning om, och inte bryr jag mig heller. Det är fullt tillräckligt för att det ska kännas i armarna, och det räcker för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar