torsdag, januari 26, 2012

Om att växa

Krasch, bom, bang!

Så kändes det idag, när jag sprang rakt in i sådan där vägg. En sådan där misslyckande-vägg.
För bara en timme sedan hörde en av mina potentiella kunder av sig - och de var inte glada. Jag hade skickat en artikel till dem som byggde på min egen idé, som de redan utlovat ett arvode för. Och de ville ha den på ett helt annat sätt. "Lättare, mer mjukvara, pang på!" Så ville de ha det. Inte så där faktapressat och torrt som jag hade skrivit. Gah!

Okej. Andas, ventilera, utvärdera.

Jag misslyckas ganska ofta med saker som jag företar mig. Om jag skulle räkna upp alla småmisstag jag gjort i tidningsvärlden så skulle den här sidan inte räcka till (okej, lite överdrivet, men ni förstår). Och såhär har jag lärt mig att se på det; yes, har gjort ett misstag! Det här är en chans för mig att bli bättre, att växa, att utvecklas! Jag suger åt mig kritiken, utvärderar vad de vill att jag ska göra, och så gör jag det.

Nu har jag skrivit om artikeln helt och hållet. Den är rapp och innehåller "mer mjukvara". Så fort maken läst och godkänt ska jag skicka in den igen. Förhoppningsvis får jag positiv kritik den här gången.

I värsta fall växer jag bara lite till!




En annan typ av misstag; maken bjöd med mig till Paris när jag fyllde 25. Jag hade bestämt mig för att jag ville röra vid Eiffeltornet, utan att betala eller stå 50 minuter i kö... Men vem orkar bry sig om ett misslyckande, när man är i Paris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar