tisdag, mars 27, 2012

Å-draget!

Igår var jag på ett minst sagt viktigt möte. Lokalen var Gävles kulturcentrum, Silvanum, vilket närvarades av bland andra:

- Kajsa Ravin, kultur- och fritidschef för Gävle kommun.
- Anders Fahlman, Stormästaren för Gävles frimurarorden.
- Beryl Lunder, ordförande för Gävles symfoniorkester.
- En hel bunt med personer från stadens konstgalleri,stadsarkiv, fängelsemuseet med flera!

Och mitt i allt detta satt lilla jag! Det var svårt att inte känna tyngden av de stadens samlade kulturelit. Men jag gick därifrån efter en hel del lyckade handskakningar och nya namnbyten! Känns kanon!

Vad hade jag då för mig igår? Jo, Gävle arrangerar ju varje år något som kallas för Å-draget. Det är ett steg i Gävles kulturversion för 2025, där kommunen hoppas få en mer markant plats på kulturkartan Sverige. Å-draget går alltså ut på att en mängd aktörer från olika former av företag, tillsammans medverkar till att arrangera en kulturhelg i centrum. Och givetvis är det något som vi, förlaget, vill vara med på!

Därför satt jag, tillsammans med min kollega, och röstade om detaljer kring den här helgen. Vad vi bestämde är givetvis lite hemligt, men just därför är det ju även så mycket mer spännande och roligt! Jag återkommer när jag får berätta mer!


En bild från vackra Silvanum. Dessvärre glömde jag kameran hemma, men jag tar med den nästa gång!

Pics: 1

2 kommentarer:

  1. Jag kommer gärna och hälsar på under Å-draget. Det låter skoj!

    SvaraRadera
  2. Det får du gärna göra fina Mia! Det ser jag fram emot :)

    SvaraRadera