måndag, april 02, 2012

Tankarna efter en hel helg av redigering...

Vilken tur att det är söndag idag. Då kan jag jobba klart med den här texten, och sen ligga i soffan och slappa heeeela eftermiddagen.

Men vänta nu, det är ju måndag idag. Vart f#n tog söndagen vägen?

Okej, men det är ju skönt att det fortfarande är förmiddag iaf; det här är ju ett nattjobb, så eftermiddagen är jag helt ledig!

Men, hallå, klockan är ju redan 16.00. Vart tog tiden vägen? Jo just ja, igår natt kom inte filerna som de skulle, så jag satt uppe från 03.30 till 05.00 och väntade på dem. Bara för att få höra från IT-killarna att filerna inte skulle dyka upp. Alls. Så idag sitter jag och redigerar söndagens OCH måndagens filer. JUST JA! Det är därför klockan är 16.00.

...

Ja, ungefär så går mina tankar just nu. Jag är snortrött. Jag har huvudet fullt av kortkommandon, pdf-filer och 100-tals artiklar. Men jag har haft hur roligt som helst, jag har lärt mig hur mycket som helst och jag skulle inte byta bort det för allt smör i Småland. Idag är jag trött men euforisk; jag fixade det. Och jag hade dessutom roligt under tiden!

Som om det inte vore nog så är det ju lördag idag, så ikväll kryper jag ner i soffan och äter en massa godis!
(Eller hur var det nu...?)


Har gått och suktat på mot vår säng flera gånger idag. Inatt vet jag någon som kommer somna ovaggad...

2 kommentarer:

  1. Aha, där har vi det! Jag undrade vart du tagit vägen.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, jag har varit ute för räkning det senaste dygnet. Det tar nog en tid att anpassa sig till de där arbetstiderna :)

      Radera