lördag, april 07, 2012

Gäsp!

God morgon.. Eller vänta, det är ju eftermiddag redan. Ok, god eftermiddag kära läsare.

I natt klev jag upp i vanlig ordning 03.20 och placerade mig framför datorn för att redigera dagens DN. Notera gärna att det här är första arbetshelgen som jag inte har back-up från Newsline, eftersom de har påskledigt. Som om detta inte vore nog var jag lite extra nervös inför det faktum att jag i förrgår erbjöds att ta över helgredigeringen för Dagens Industri! Fantastiska nyheter, absolut! Givetvis dansade jag på moln hela dagen. Men kort sagt: båda dessa tidningar skulle alltså sättas på pränt imorse/i natt.

Problemet var bara att jag imorse kl. 03.20 inte kunde hitta någon Dagens Industri. Filerna som skulle ha skickats till mig, hade inte ramlat in. Paniken var ett faktum och hjärtat skenade! Tillslut ringde jag DI:s växel för att i ett desperat försök ta reda på vart tusan filerna var någonstans. Då visade det sig att tidningen inte kommer att ges ut på hela helgen... "Det är ju påsk!". Växeln verkade inte riktigt förstå mitt stressade utlägg om att det minsann inte var påsken som var poängen den här helgen; det är ju publiceringen av DN och DI som räknas!

Ja, det hela slutade väl. Jag skickade in en färdigredigerad utgåva av DN, gick och lade mig någon gång efter 07.00 och har nu äntligen kommit upp och ätit frukost. En vild natt kräver en skön påskafton. Så idag ska vi bara njuta av solen, och det faktum att jag gjort mitt allra bästa!


Så här firade vi in helgen igår; hembakt kladdkaka med spanska jordgubbar och glass! Mums!

1 kommentar: